Daniel Cormier reports that his Hand is Broken

Daniel Cormier entered the Strikeforce Heavyweight World Grand Prix semifinal round as a replacement for the injured Alistair Overeem. The two-time Olympic wrestler made the most of the opportunity, knocking out Antonio “Bigfoot” Silva in the first round and punching his ticket to the Grand Prix finals.

After the fight Cormier could be seen favoring his right hand, saying during his in cage interview, “On the first right hand I hit him with I kinda jacked up my hand, I’m hoping it’s not too bad, but if it is, oh well, I still got the knockout.” 

Cormier’s hopes that his hand was not too damaged took a hit after a doctor’s visit, “Just got done seeing Dr. Hand is broken will be on the shelf 4 a while. Still looking forward to finishing tourney. Thx 4 support. DC” – Cormier tweeted.

Cormier did not indicate how long he expected to be out of action due to the injury.

Further Reading: Daniel Cormier: Bigfoot never recovered from the first Knockdown



  • http://lowkickmma.com/members/David-Saucier/ David Saucier

    So is he going to get replaced? So are they going to try to sell us this final with who ever Barnett fights as two of the top HW that made it through What a joke this tournament turned out to be Overeem being fired lost all the integrity it had. Im guessing the finals will be Barnett vs Griggs.

  • http://lowkickmma.com/members/MMAW/ MMAW

    what’s Bigfoots head made of?
    first Kyle, now Cormier

  • http://lowkickmma.com/members/51JD51/ 51JD51

    He’s referencing Kyle breaking his hand on Silva’s head not claiming he has a weak chin.

  • http://lowkickmma.com/members/En09si/ en09si

    Well it’s only a broken hand so I’m guessing he shouldn’t be shelved so long they need to find a replacement? There tournament literally dissolves at this point if they put some random heavyweight in now.

  • http://lowkickmma.com/members/Nickp44/ nickp44

    Are we gonna see a substitute for the substitute now?… Hong Man Choi…? lol

  • http://lowkickmma.com/members/Thang/ Thang

    He got a Nickname Bigfoot for a Reason !

  • http://lowkickmma.com/members/KeithFarrell/ KeithFarrell

    It may only be a broken hand but it depends how severe the brake is, Dom Cruz was out for a good while after he needed surgery etc. on it.

  • http://lowkickmma.com/members/MAMBA24ILL/ MAMBA24ILL

    No shit he broke his hand on Bigfoots dome. Comier socked the heck out of the beast.

  • http://lowkickmma.com/members/RabbitPuncher/ RabbitPuncher

    Chadd Griggs vs Josh Barnett. woo. hoo.

  • http://lowkickmma.com/members/CatchAsCatchCan189lber/ CatchAsCatchCan189lber

    Depending on the type of break (shattered bone, hairline fracture etc) a broken hand can take up to 6 months to fully heal.

  • http://lowkickmma.com/members/Rigo/ Rigo

    damn you Zuffa! you curse this tournament!